Saturday, July 04, 2015

Renggang.

Kau tau sebab apa kita renggang ???

Sebab kau bercerita tentang aku pada orang lain yang kau sendiri pernah janji "sini abis sini".

Mana aku tau ? Bukti ?
Mata aku sendiri jadi bukti.
Tiap bait yang kau karang.
Biaselah. 
Allah nak tunjuk. 
Kejap je. 

Tapi sungguh. 
Mula-mula, 
memang rasa janggal sikit tkde kau.
Tapi, bila aku ingat tiap apa yang kau tulis.
Janggal yang sikit tu bertukar jadi menyampah yang teramat.

Kawan change to ----
Aku pun tak tau status kita.
Berkawan lagi kah ?
Bermusuh jauh sekali.

Sekarang yang pasti.
Kau aku. 
Masih sama. Renggang.
Cakap bila perlu. Tegur agak-agak selisih. Wasap bila rajin. Kekok.
Mungkin sebab kita berdua bermaafan tanpa ikhlas.

Bukan nak tunjuk aku malaikat yang takde salah.
Bukan jugak nak tunjuk kau syaitan yang selalu bermasalah.

Tapi nak tunjuk.
Betapa rapatnya kita dulu, akhirnya jadi awkward sebab janji dan talam.